Menu
רשלנות רפואית

פיצוי על רשלנות רפואית – המדריך המלא

רשלנות רפואית היא מושג משפטי המתאר מעשה או מחדל מצד גורם רפואי, שגרם נזק למטופל. בכדי להוכיח רשלנות רפואית,  חייב המטופל להוכיח שמתקיימים שלושה יסודות:

  1. חובת זהירות – על הגורם הרפואי חלה החובה לפעול כמו שהיה פועל רופא סביר בנסיבות דומות.
  2. הפרת חובת הזהירות – הגורם הרפואי לא פעל כמו שמצופה מרופא סביר.
  3. קשר סיבתי – הנזק שנגרם למטופל הוא בהכרח כתוצאה מהפרת חובת הזהירות.

דוגמאות לרשלנות רפואית:

  • אבחון שגוי או אי-אבחון מחלה או פציעה,לדוגמא: רופא שאבחן דלקת ריאות כצינון או התעלם מתסמינים של מחלת הסרטן.
  • מתן טיפול שגוי, לדוגמא: רופא שרשם תרופה, שעשויה לגרום לתופעות לוואי מסוכנות, החליט שלא לנתח מטופל שכן היה זקוק לניתוח או המליץ למטופל על ניתוח שאין בו צורך.
  • טעויות רפואיות בביצוע ניתוח או במתן טיפול, לדוגמה:רופא שניתח מטופל במקום הלא נכון, פצע אותו במהלך הניתוח או הזניח אותו לאחר מכן ולא עקב אחר מצבו.
  • זיהומים בבית חולים, המהווים גורם שכיח לפגיעה במטופלים ואף למוות. זיהומים אלו יכולים להגרם כתוצאה מתנאי תברואה ירודים והיעדר פיקוח או מביצוע פרוצדורות רפואיות לא סטריליות.
  • התעללות או הזנחת מטופלים בבתי חולים גם היא גורם שכיח למדי ויכולהלהתבטא באופנים שונים ומגוונים, כולל: אלימת מילולית כלפי מטופלים, אלימות פיזית, הטרדה ותקיפה מינית, הזנחת מצבו הנפשי של המטופל ועוד.

פיצויים – רשלנות רפואית

במקרה שבו הוכחה רשלנות רפואית, רשאי המטופל לתבוע פיצויים על רשלנות רפואית מהגורם הרפואי עבור הנזק שנגרם לו. הפיצויים עשויים לכלול סכומים משתנים של פיצוי כספי בגין נזקי גוף, נזקים נפשיים, הפסדים כלכליים ועוד.

דוגמאות לנזקים, שעבורם ניתן לתבוע פיצויים:

  • נזקי גוף, למשל: גרימת נכות,כאב, עוגמת נפש, סבל ואף מוות.
  • נזקים נפשיים, כגון: טראומה, חרדה או דכאון.
  • הפסדים כלכליים, למשל: גרימת הוצאות רפואיות, הפסדת ימי עבודה אוהפסד הכנסה למטופל.

מה תפקידו של עו”ד רשלנות רפואית?

חשוב לציין כי רשלנות רפואית היא תחום מורכב למדי, כך שיש לבחון כל מקרה לגופו. חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה לדיני רשלנות רפואית בכדי לקבל ייעוץ משפטי בנוגע לזכויותיך.

עו”ד רשלנות רפואית מייצג מטופלים שנפגעו כתוצאה מרשלנותו של רופא או של איש צוות רפואי אחר. עבודתו של עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית כוללת איסוף ראיות, לרבות מסמכים רפואיים, חוות דעת מומחים וראיונות עם עדים, במטרה להוכיח שבאמת התבצעה רשלנות רפואית כלפי המטופל. עורך הדין גם אחראי לייצג את התובע בבית המשפט או בהליך בוררות בנושא.

תפקידו של עורך דין לרשלנות רפואית הוא קריטי, מפני שהוא יכול לעזור לאנשים שנפגעו לקבל את הפיצוי המגיע להם, כשלרוב אינם יכולים לעשות זאת בעצמם. הפיצוי עשוי לכלול פיצוי כספי בגין הוצאות רפואיות שנגרמו למטופל, הפסד כושר עבודה, גרימת כאב או סבל ועוד.

דוגמאות למשימותיו העיקריות של עו”ד לרשלנות רפואית:

  • איסוף ראיות המוכיחות שאכן התבצעה רשלנות רפואית.
  • ייצוג התובע בבית המשפט או בהליך בוררות בעניין הרשלנות הרפואית, שנעשתה כלפיו.
  • ייצוג המטופל וניהול הליך משא ומתן מול הגורם הרפואי, בכדי להגיע להסכם פשרה.
  • הגשת תביעת נזיקין לבית המשפט, במקרה שלא ניתן להגיע להסכם פשרה מול הגורם הרפואי.

על עורך דין מנוסה בתחום להיות בעל ידע וניסיון רב בתחום הרשלנות הרפואית. זאת, משום שהוא צריך להיות מסוגל להבין את המורכבות של החקירה הרפואית וגם לייצג את התובע בצורה יעילה בבית המשפט בתביעת הגורם הרפואי הרשלן. על עורך הדין ללמוד את פרטי המקרה, בו הפר הגורם הרפואי את חובת הזהירות כלפי המטופל. מדובר בתביעת נזיקין מורכבת, המצריכה ניסיון בחקירת מומחים רפואיים, הכרת הספרות הרפואית ותחקור רשומות רפואיות, על מנת להוכיח את הפגיעה במטופל, למצות את זכויותיו ולחתור אל הפיצוי לו הוא זכאי.

עו"ד רשלנות רפואית

שאלות ותשובות נפוצות

 שאלה: מהם הגורמים המשפיעים על גובה פיצוי על רשלנות רפואית?
תשובה: גובהו של פיצוי על רשלנות רפואית נקבע על ידי בית המשפט, בהתבסס על מספר גורמים, לדוגמא:

  • חומרת הרשלנות הרפואית.
  • היקף הנזק שנגרם למטופל, שנפגע כתוצאה מהרשלנות.
  • הסיכוי שהנזק שנגרם יהיה קבוע או זמני.

שאלה: מהו פרק הזמן בו ניתן להגיש תביעה על רשלנות רפואית?

תשובה: בישראל, פרק הזמן להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית הוא שבע שנים ממועד האירוע שבו נגרם הנזק לנפגע. במקרים מסוימים, אפשר להגיש תביעה גם לאחר שבע שנים, אך יש להוכיח שהנפגע לא ידע על הנזק טרם חלוף שבע השנים.

שאלה: כמה זמן לוקח להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית?
תשובה: הגשת תביעה על רשלנות רפואית יכולה לקחת מספר חודשים עד מספר שנים. משך הזמן תלוי במספר גורמים, למשל:

  • מורכבות התביעה: ככל שתביעה מורכבת יותר, כך נדרשים יותר זמן ומאמץ להוכחתה.
  • שיתוף פעולה מצד הנתבעים: במידה והצד הנתבע משתף פעולה עם התביעה, כך ניתן לסיים את ההליכים המשפטיים יותר מהר.

משרד עורכי דין עמית אוריה מספק שירותים בתחומי המשפט האזרחי ומתמחה בטיפול בתיקי רשלנות רפואית ובתיקי נזיקין מורכבים. בראשו, עומד עורך דין עמית אוריה, בוגר הפקולטה למשפטים באוני’ העברית בירושלים וחבר בלשכת עורכי הדין משנת 1995.

אם אתם זקוקים לעורך דין מקצועי, מנוסה ואמין בתביעות בגין רשלנות רפואית, פנו למשרדנו במספר 03-7442144 או במספר 054-7654014 ונשמח לעמוד לרשותכם לאורך כל הדרך, להנגיש לכם מידע בנושא ולייצג אתכם עד למימוש זכויותיכם.

לבירורים ומידע נוסף צור קשר

דילוג לתוכן