Menu
איחור באיבחון מחלה

רשלנות רפואית באבחון מחלה – התהליך המשפטי

אבחון מחלה מוקדם הוא קריטי לשיפור סיכויי ההחלמה של החולים. כשמחלה מאובחנת בשלב מוקדם, הטיפול בה עשוי להיות יעיל יותר ולמנוע סיבוכים חמורים בהמשך הדרך. חשוב להיות מודעים לתסמינים של מחלות ולפנות לקבלת טיפול רפואי בהקדם האפשרי, אם וכאשר מופיעים התסמינים שלהן.

מנגד, איחור באיבחון מחלה הוא מצב שבו מחלה מאובחנת בשלב מתקדם ועשויה להיות קשה יותר לטיפול. אבחון מאוחר של מחלה אצל מטופל יכול להוביל להשלכות חמורות, למשל:

  • ירידה בסיכויי ההחלמה: כשמחלה מאובחנת בשלב מאוחר, הטיפול יכול להיות פחות יעיל ולכן לא להצליח לרפא את המחלה לחלוטין.
  • סיכוי גבוה יותר לסיבוכים: כשמחלה מאובחנת בשלב מאוחר היא עשויה להתפשט לאיברים אחרים בגוף ולגרום לסיבוכים חמורים, לנכות ואף למוות.
  • ירידה באיכות החיים: איחור באיבחון מחלה עשוי להוביל לירידה באיכות החיים של המטופל, מפני שהוא עשוי לגרום לתסמינים חמורים יותר ולדרוש טיפולים אינטנסיביים יותר.

דוגמא לאבחון מאוחר של מחלה הוא איחור באיבחון סרטן, בו מאובחנת מחלת הסרטן בשלב מתקדם יותר ולכן עשויה להיות קשה יותר לטיפול.

דוגמאות לאיחור באבחון סרטן:

  • אי-ביצוע בדיקה מתאימה – רופא שלא ביצע בדיקה מתאימה, כשהיה קיים חשד לסרטן, עשוי לפספס את האבחנה. לדוגמא: אדם מגיע לרופא עם תסמינים של סרטן השד, הרופא אינו מבצע בדיקת ממוגרפיה ומפספס את האבחנה. כך נגרם איחור באבחון סרטן השד.
  • פרשנות לא נכונה של תוצאות הבדיקה – רופא שפירש באופן שגוי תוצאות בדיקה עשוי לפספס את האבחנה. לדוגמא: רופא שפירש לא נכון תוצאות בדיקת דם עלול לפספס את האבחנה של סרטן הדם.

רשלנות רפואית באבחון מחלה

רשלנות רפואית באבחון מחלה היא ההגדרה המשפטית למצב בו רופא או איש מקצועות הרפואה נוהג בצורה שאינה עומדת בסטנדרטים של טיפול סביר במטופל וכתוצאה ממעשיו נגרם איחור באבחון מחלה, מה שעשוי להוביל להשלכות חמורות עבור המטופל, כמו סיבוכים רפואיים, נכות ואף מוות.

דוגמא לרשלנות רפואית באבחון מחלה היא רשלנות רפואית באבחון סרטן, בה כתוצאה ממעשה או מחדל של רופא או איש מקצוע רפואי אחר נגרם איחור באבחון סרטן. אבחון מאוחר של מחלת הסרטן יכול לגרום לנזקים רבים משום שיש למחלה זמן להתפשט בגופו של המטופל, כך שתסמיניה מחמירים והיא עמידה יותר בפני טיפול.

איחור באיבחון מחלה

זכאות לפיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון מחלה

ייתכן שמטופל שנגרמה לו רשלנות רפואית באבחון מחלה זכאי לפיצוי. פיצויים בגין רשלנות רפואית בגילוי סרטן, למשל, יכולים לשמש לכיסוי ההוצאות הרפואיות של המטופל, צמצום ההפסדים הכלכליים שלו, פיצוי בגין סבל, פגיעה נפשית או גופנית שנגרמו לו.

בכדי לקבל פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון מחלה, על המטופל להוכיח את הדברים הבאים:

  • מחויבות הרופא לאבחן את המחלה: כל רופא מחויב לאבחן מחלה, אם קיים חשד לקיומה.
  • הרופא לא עמד בסטנדרט הטיפולי הסביר: הוא לא פעל בזהירות ובמיומנות שהייתה מצופה מרופא סביר, בנסיבות דומות.
  • איחור באבחון מחלה גרם נזק למטופל: הנזק שנגרם למטופל היה כתוצאה מאי האבחון.

הפיצויים עבור רשלנות רפואית באבחון מחלה עשויים לכלול:

  • הוצאות רפואיות: פיצוי על הוצאות רפואיות, המתחשב בעלויות הטיפול הרפואי, התרופות, ההליכים הניתוחיים, ההליכים השיקומיים ועוד.
  • הפסדים כלכליים: פיצוי על אובדן ההכנסה, עלות טיפול בילדים, עלות ניהול משק בית, עלות סיוע וטיפול סיעודי ועוד.
  • סבל ופגיעה נפשית: פיצוי על כאב וסבל שנגרמו למטופל, פגיעה בכושר העבודה של המטופל, ביכולתו לעסוק בפעילויות פנאי וכיוצא בכך.

הערכת גובה הפיצוי עבור רשלנות רפואית באבחון מחלה הוא תהליך מורכב והוא נקבע בהתאם לנסיבות המקרה, תוך התחשבות במאפייניו השונים, למשל:

  • סוג המחלה – עשוי להשפיע על גובה הפיצוי, כשמחלות חמורות יותר עשויות לגרור פיצויים גבוהים יותר.
  • שלב האבחון –יכול להשפיע על גובה הפיצוי, כאשר איחור באיבחון מחלה עשוי להוביל לפיצויים גבוהים יותר.
  • הנזק שנגרם למטופל: עשוי להשפיע על גובה הפיצוי ,כך שככל שהנזק חמור יותר עשוי להוביל לפיצויים גבוהים יותר.

הוכחת הרשלנות הרפואית באבחון המחלה יכולה להיות מורכבת ולכן היא ודורשת ידע וניסיון רבים, הן בתחום הרפואה והן בתחום המשפט. לכן, מומלץ לפנות לעורך דין מנוסה בתחום רשלנות רפואית בכדי לקבל ייעוץ משפטי והערכה מדויקת של הפיצויים המגיעים לכם.

משרד עורכי דין עמית אוריה עוסק בתחומי המשפט האזרחי ומטפל בתיקי רשלנות רפואית. בראשו, עומד עו”ד עמית אוריה; בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, חבר בלשכת עורכי הדין החל משנת 1995. עו”ד עמית אוריה מתמחה בתחום הרשלנות הרפואית, לרבות תביעות בגין רשלנות רפואית באבחון מחלה.

אם אתם סבורים שנגרמה לכם רשלנות רפואית באבחון מחלה פנו אלינו למספר 03-7442144 או למספר 054-7654014 ונשמח לייצג אתכם ולספק לכם מידע אמין ושירות מקצועי, עד להשגת הפיצוי שמגיע לכם.

לבירורים ומידע נוסף צור קשר

דילוג לתוכן