Menu

רשלנות בלידה צלסטון

משרד עו”ד עמית אוריה מתמחה בהגשת תביעות רשלנות רפואית, לרבות רשלנות רפואית הקשורה בהיריון ובלידה. לאורך השנים ליווינו במסירות ובאופן קרוב משפחות אשר יקיריהן נפגעו מרשלנות של אנשי צוות בקופות ובבתי החולים, ופעלנו בנחישות על מנת להוציא את הצדק לאור, ולהשיג ללקוחותינו את הפיצויים המגיעים להם. דברים אלו נכונים גם לגבי תביעות הקשורות לרשלנות בזריקות צלסטון.

כמה מילים על זריקת צלסטון

את זריקת הצלסטון נותנים במרבית המקרים לפני השבוע השלושים וארבעה להיריון, או לעיתים לפני השלושים ושישה. מדובר בזריקה של סטרואידים מסוגים ספציפיים אשר מטרתה לתרום להבשלה של הריאות אצל העובר. זאת, לאור בדיקות מקדימות שהראו שריאותיו לא הבשילו במידה מספקת כדי שיוכל לנשום לבד לאחר הלידה. הזריקות עשויות גם להינתן לקראת הלידה בבית החולים ובמיוחד אם יש סבירות גדולה ללידה מוקדמת. מדובר בזריקה חיונית שעשויה להגביר את סיכוייו של הילוד לנשום בכוחות עצמו מחוץ לרחם, מבלי שיהיה צורך לחבר אותו למכונת הנשמה על כל המשתמע מכך.

ניתן להבין כי הזריקה נועדה למצבים שבהם העובר מצוי בסיכון, ושריאותיו לא התפתחו כיאות עד לשבועות שלושים וארבעה או שלושים ושישה, זמנים שבהם הוא אמור כבר להיות מסוגל לנשום בעצמו. יחד עם זאת, גם הזריקה בפני עצמה אינה נטולת סיכונים ותופעות לוואי, וליצור תופעות כמו גלי חום, בעיות מעיים, ירידה בתנועתיות של העובר, חוסר איזון של רמות הסוכר ביולדת, ועוד. במקרים מסוימים יש צורך בתשומת לב מיוחדת לכך, למשל אם המטופלת סובלת מסוכרת הריון, ובכל מקרה יש להעניק לה השגחה קרובה ולעקוב באופן קפדני אחר מצב העובר והסיכויים ללידה מוקדמת.

למרבה הצער, לעיתים מתרחשת רשלנות רפואית במהלך ההיריון ובלידה, גם בהקשר לזריקות הצלסטון. מדובר למשל על מתן סטים של זריקות שלא לצורך, או לחילופין אי מתן הזריקות דווקא כשהיה צריך בהן. עוד מקרים של חוסר זהירות ופעילות לא מקצועית יכולים להיות אי הסכמה מדעת של האישה לזריקות, היעדר תשומת לב מספקת למצבה הבריאותי, פענוח שגוי של תוצאות בדיקות מעקב הריון, ועוד.

לפרטים נוספים על רשלנות בלידה, צלסטון ועל מהלך התביעה, ולקביעת פגישת היכרות במשרדנו, צרו עימנו קשר דרך האתר או התקשרו אלינו בטלפונים 076-5384252 או 054-7654014.

לבירורים ומידע נוסף צור קשר

דילוג לתוכן