Menu
רשלנות בניתוח

מה חשוב לדעת על רשלנות בניתוח?

ניתוח הינו פעולה רפואית פולשנית. במסגרתה, חותך הרופא רקמות חיות בגופו של אדם או של בעל-חיים לטובת ביצוע פעולה רפואית מסוימת. פעולות ניתוחיות יכולות לכלול, בין השאר, הסרת רקמות חולות או פצועות, תיקון מבנים שונים בגוף, השתלת איברים או השתלת רקמות.

ניתוח יכול להיות פשוט או מורכב, מה שמשפיע על אורכו – ניתוח ארוך יכול להמשך שעות ואף ימים, כשניתוח קצר יכול לארוך דקות ספורות בלבד. ניתוחים יכולים להתבצע תחת הרדמה כללית או הרדמה מקומית, בהתאם לסוגם, לחומרת המצב הרפואי ולגילו של המטופל.

על פי רוב, ניתוח הוא פעולה רפואית חשובה, שיכולה להצל חיים או לשפר את איכות חייו של המטופל. עם זאת,  ניתוחים כרוכים גם בסיכון לסיבוכים, כמו זיהומים או דימומים. לאור המורכבות של התהליך והסיכונים האפשריים לצדו, חשוב להתייעץ עם רופא מומחה בכדי לקבל מידע, שיאפשר למטופל לקבל החלטה מושכלת לגבי הצורך בניתוח ואופן ביצועו.

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית בניתוח קורית כאשר רופא או איש מקצוע רפואי אחר נוהגים באופן שלא עומד בסטנדרט הטיפול הסביר, מה שגורם למטופל נזק במהלך הניתוח או אחריו.

רשלנות בניתוחים יכולה להתרחש במספר אופנים, למשל:

  • אי-ביצוע ניתוח הכרחי –  כשרופא לא מבצע ניתוח הכרחי הוא עשוי לגרום למטופל נזק. לדוגמא: אם הרופא מחליט שלא לבצע ניתוח להסרת גידול סרטני, הוא עלול לגרום להתפשטות נוספת של המחלה בגופו של המטופל.
  • ביצוע ניתוח בצורה לא נכונה –  כשרופא מבצע ניתוח בצורה לא נכונה הוא עשוי להסב למטופל נזק. לדוגמא: אם רופא מנתח את האיבר הלא נכון, הוא עלול לפצוע את המטופל שלא לצורך ואף לגרום לו לנזק בלתי הפיך.
  • אי-ביצוע פעולות מניעה –  כשרופא לא מבצע פעולות מניעה במהלך הניתוח הוא עלול לגרום למטופל לסיבוכים. לדוגמא: אם הרופא לא נוקט באמצעי זהירות למניעת זיהומים, יכול להיגרם למטופל זיהום בניתוח.

אם כן, רשלנות רפואית בניתוחים יכולה לגרור השלכות חמורות מאוד, לדוגמא:

  • נכות פיזית.
  • סבל ופגיעה נפשית – כאב וסבל פיזיים, פגיעה בכושר העבודה או פגיעה ביכולתו של המטופל להנות מהחיים.
  • מוות –  במקרים מסוימים, רשלנות רפואית בניתוח אף גורמת למוות של המטופל.

פיצויים עבור רשלנות רפואית בניתוחים

מטופלים שנפגעו מרשלנות בניתוח לעתים זכאים לפיצוי, המשמש לכיסוי הוצאותיהם הרפואיות וההפסדים כלכליים שנגרמו להם בעקבותיו, כמו גם פיצוי על סבל וכאב פיזיים ואף פגיעה נפשית, שנגרמו להם.

קביעת גובה הפיצוי שמגיע למטופל משתנה בהתאם לנסיבות המקרה, תוך התחשבות במאפיינים שונים, למשל:

  1. חומרת הנזק – נזק מתמשך או נזק בלתי-הפיך לרוב יניב פיצויים גבוהים יותר.
  2. הנסיבות בהן נגרם הנזק למטופל – נזק שנגרם בעקבות רשלנות בוטה יכול להוביל לפיצויים גבוהים יותר.
  3. סוג הנזק שנגרם למטופל – נזק חמור יותר לרוב גורר גם פיצויים גבוהים יותר עבור המטופל.
רשלנות בניתוח

עו”ד רשלנות רפואית בניתוח

על מנת לקבל פיצויים בגין נזקים שנגרמו למטופל בעקבות רשלנות בניתוח, יש להגיש תביעת נזיקין לבית המשפט. תהליך הגשת התביעה עשוי להיות ארוך, מסועף ומורכב ודורש ידע וניסיון בתחום המשפט וגם בתחום הרפואה. לכן, מומלץ לפנות לעזרת עו”ד רשלנות רפואית כדי לקבל סיוע בהגשת התביעה וייצוג משפטי הולם. עורך דין רשלנות בניתוח הוא עורך דין המתמחה בתחום דיני הרשלנות הרפואית, שיכול לסייע למטופל להוכיח את רשלנות הרופא, לקבל את הפיצוי המגיע לו ולעבור את התהליך המשפטי בצורה הטובה ביותר.

עורך דין רשלנות בניתוח יכול לסייע ללקוחותיו במגוון תחומים, למשל:

  • איסוף ראיות רלוונטיות לתביעה, לדוגמא: מסמכים רפואיים, חוות דעת ממומחים וכיוצא בכך.
  • ניהול משא ומתן מול הצד הנתבע במטרה להגיע להסכם פיצויים מוסכם.
  • הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית לבית המשפט.

עו”ד רשלנות רפואית בניתוח צריך להיות בעל ידע וניסיון בתחום הרפואה והמשפט. עליו להיות מסוגל להבין את הראיות הרפואיות הרלוונטיות לתביעה ולהעריך את הסיכויים להצלחתה.

רשלנות בניתוח – שאלות נפוצות ותשובות

שאלה: מה הסיכויים להצלחה בתביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח?
תשובה: הסיכויים להצלחה בתביעת רשלנות רפואית משתנים בהתאם לנסיבות המקרה.  בכלליות, הסיכוי להצלחה גבוה יותר אם מצליחים להוכיח את כל מרכיבי הרשלנות:

  1. הרופא היה מחויב לבצע את הניתוח בצורה סבירה.
  2. הרופא לא עמד בסטנדרט הטיפול הסביר המקובל.
  3. הנזק שנגרם למטופל היה כתוצאה מרשלנות הרופא.

שאלה: כמה זמן אורכת תביעת רשלנות רפואית?
תשובה: משך זמן התביעה בגין רשלנות רפואית משתנה בהתאם לנסיבות המקרה. ככלל,התהליך עשוי לארוך בין מספר חודשים למספר שנים, כתלות במורכבות המקרה ובמאפייניו הפרטניים.

שאלה: האם יש פרק זמן מסוים בו ניתן תביעה על רשלנות בניתוח?
תשובה: כן, יש פרק זמן מסוים שבו ניתן להגיש תביעה על רשלנות בזמן ניתוח. בישראל, תקופת ההתיישנות לתביעות מסוג זה הינה שבע שנים מיום גרימת הנזק למטופל על ידי הגורם הרפואי. אולם, במקרים ניתן להגיש תביעה גם לאחר שחלפה תקופת ההתיישנות בשני מקרים:

  1. אם מטופל היה קטין בעת גרימת הנזק, תקופת ההתיישנות מתחילה רק משהגיע לגיל שמונה-עשרה.
  2. אם מטופל לא ידע על הנזק שנגרם לו בעקבות הרשלנות, תקופת ההתיישנות תחל רק מהיום בו הוא גילה על הנזק.

משרד עורכי הדין של עמית אוריה מתמחה בתחומי המשפט האזרחי, לרבות תיקי רשלנות רפואית בניתוחים. בראשו, עומד עו”ד עמית אוריה, בוגר הפקולטה למשפטים באוני’ העברית בירושלים וחבר בלשכת עורכי הדין, החל משנת 1995. עו”ד אוריה הינו בעל ניסיון רב בתביעות רשלנות רפואית בניתוח ומסייע למטופלים רבים לעמוד על זכויותיהם.

אם גם אתם זקוקים לעו”ד רשלנות רפואית בניתוח, אנא פנו למשרדנו במספר 03-7442144 או במספר 054-7654014 ונשמח ללוות אתכם יד ביד בתהליך מיצוי זכויותיכם.

לבירורים ומידע נוסף צור קשר

דילוג לתוכן