Menu

איחור בטיפול הרפואי

מה עושים במקרה של איחור בטיפול רפואי?

אמרה עתיקה טוענת שאם יש לך כאב ראש זה דבר חיובי, כי זה סימן שיש לך ראש. המשפט הזה אמנם מעלה גיחוך בשנייה הראשונה, אך הוא מתמצת בצורה טובה את הגישה שעלינו לאמץ פעמים רבות לכאב ולמיחושים גופניים אחרים. מיחושים אלו הם הדרך של הגוף לאותת לנו שמשהו לא בסדר, ושעלינו לטפל בבעיה שנמצאת עמוק בפנים. ככל שהמיחושים חזקים יותר, כך הגוף דוחף אותנו לחפש עזרה רפואית, מתוך ידיעה שכאב חזק משמעו בעיה גדולה.

עם זאת, ישנם מקרים שבהם זה לא המצב. ישנן מחלות שמתפתחות לאיטן, והתסמינים שהן יוצרות אינם ספציפיים ולכן מקשים על האבחון. במקרים כאלה, יכולות לעבור שנים רבות עד שהמחלה מאובחנת, שנים שבהן עלול להיגרם נזק שיכול להיות בלתי הפיך. ברוב המקרים העיכוב באבחון איננו אשמתו של איש, אלא הוא תוצאה של מהלך המחלה המבלבל את הרופא. ולמרות זאת, ישנם מקרים של איחור בטיפול הרפואי שנגרמים כתוצאה מרשלנות של מוסד רפואי או רופא בודד, בלי קשר לקושי האבחוני.

כל שנייה קובעת

ישנם מצבים רפואיים, בעיקר מצבי חירום, שאבחון וטיפול מיידיים יכולים להיות מצילי חיים, פשוטו כמשמעו. לדוגמה, אדם שחווה שבץ, או אדם שחווה התקף לב, אם יקבלו טיפול מיידי הרי שהדבר יכול להציל את חייהם, ועיכוב במתן הטיפול יכול לגרום לנזק בלתי הפיך, ואולי אף למוות. גם במקרים פחות מיידיים, עיכוב בטיפול רפואי יכול להיות בעל תוצאות הרסניות, כמו לדוגמה מקרה של אבחון סרטן בשלב מאוחר מדי.

אם אתם או יקיריכם חוויתם מקרה של טיפול רפואי שלא הגיע בזמן המתאים, הרי שיכול להיות שאתם יכולים להגיש תביעה בבית המשפט ולקבל פיצויים מהמוסד הרפואי. מדובר בתביעות מורכבות לרוב, שכן יש צורך להוכיח שהיה ניתן לתת את הטיפול קודם ובכך לשפר את המצב, אך זהו תפקידו של עורך הדין המומחה לענייני רשלנות רפואית. השורה התחתונה היא שניתן לקבל פעמים רבות פיצוי על מקרים של רשלנות שתוצאתה טיפול רפואי מאוחר, פיצוי שגם אם לא יכול לתקן את הנזק, יכול לעזור להתמודד איתו.

הטיפול הרפואי שלו הייתם זקוקים איחר להגיע ועתה אתם מתמודדים עם נזקים בריאותיים שונים? משרד עורכי הדין עמית אוריה הוא הכתובת הנכונה להיעזר בה. המשרד, שמתמחה בטיפול בתיקי רשלנות רפואית מסוגים רבים, ישמח לעמוד לרשותכם ולסייע לכם בכל עניין הרלוונטי לתחום זה. למידע אודות שירותי המשרד, לחצו כאן ולפרטים נוספים בטלפון, התקשרו אלינו ל – 054-7654014

לבירורים ומידע נוסף צור קשר

דילוג לתוכן