Menu

קרע ברחם לאחר לידה

קרע ברחם בהריון אחרי ניתוח קיסרי ורשלנות רפואית

קרע ברחם בהריון אחרי ניתוח קיסרי אמנם איננו תופעה נפוצה, אולם במידה שהיא מתרחשת קיים סיכון משמעותי לבריאותו, שלומו וחייו של העובר, לבריאותה של היולדת ולשלמות גופה.

ישנם תסמינים ברורים המעידים על קרע ברחם אשר הצוות הרפואי חייב להיות ער אליהם ולהגיש את הסיוע ההולם בדחיפות. במידה שהתסמינים לא הובחנו, ובמידה שנגרם נזק בשל כך לאם או לתינוק, הרי שייתכן וקיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית כנגד בית החולים והצוות המטפל.

מדוע נוצר קרע ברחם?

קרע ברחם עשוי להיווצר עקב סיבות שונות. מדובר בקרע הנותר בדופן הרחם אשר מתבטא בדימום קשה ואף ביציאה של הילוד מהרחם בצורה מלאה או חלקית. הגורם המוכר ביותר לקרע ברחם הוא מתן זירוז ללידה ובמיוחד מדובר במתן פיטוצין המיועד לגרימת צירים מלאכותיים, העלולים להיות חזקים מאוד ולהוביל לקריעה של הרחם. בנוסף, קיימת התערבות הנקראת פרסטגלנדין המרככת את צוואר הרחם לצורך אפשור הלידה, דבר העלול להחליש את שריר הרחם ומכאן להגביר את הסיכון להיווצרות קרע.

מעבר לכך, קרע ברחם בהריון לאחר קיסרי יכול להיגרם למשל בגלל זיהום שנוצר בצלקת מהניתוח, אשר החריף והחליש את הרקמות ולבסוף הוביל לקרע. כמו כן, יש ממצאים המעידים כי נשים מסוימות נמצאות בקבוצות סיכון יותר גדולות להיווצרות קרע ברחם, כגון כאלו שכבר עברו שני ניתוחים קיסריים ומעלה, כאלו שעברו ניתוח קיסרי אחרון לפני כשנה וחצי עד שנתיים, ועוד.

 

זיהוי התסמינים והתערבות הצוות הרפואי

במהלך הלידה, ישנם מספר תסמינים העשויים להעיד על היווצרות קרע ברחם, ובהם דימום פתאומי מהנרתיק, כאבים ממושכים וחדים, ירידת לחץ דם, אובדן הכרה, זיעה וחום, שינויים בצורה של הבטן, הפסקה של הצירים, עליית קצב הלב, ועוד. תסמינים אלו ונוספים מצריכים התערבות מיידית, שהינה ניתוח קיסרי. בנוסף, תסמינים המעידים על קרע ברחם מצריכים אף הם התערבות דחופה להפסקת הדימום ולתיקון הקרע. ואולם, לעיתים הצוות הרפואי נכשל בזיהוי התסמינים, ואף אם כן זיהה את הקרע עשה זאת באיחור ניכר, או שלא העניק את הטיפול ההולם, או שהעניק טיפול הולם אך באופן רשלני. כל המקרים הללו ונוספים עשויים לעלות בגדר עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

משרדנו ייצג את התובעים בעניין  “חלמסקי” בו נפסק פיצוי גבוה להורים שאיבדו את תינוקם עקב קרע ברחם בסוף הריון. בתיק זה נפסק פיצוי של מעל מיליון ₪ להורים.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישה עם עו”ד רשלנות רפואית, הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפונים 076-5384252 ו- 054-7654014 או במייל amit@uria-law.com.

קרע ברחם לאחר ניתוח קיסרי

לבירורים ומידע נוסף צור קשר

דילוג לתוכן