Menu

רשלנות רפואית בהריון ולידה

עורך דין רשלנות רפואית בהריון

למרבה הצער, מעת לעת תהליך הלידה מסתיים בטרגדיה כואבת, אשר מתבטאת בפגיעה העובר, באם או בשניהם, בין אם מדובר בהולדת ילד הסובל מתסמונת או מום, ובין אם חלילה במוות. מדובר במקרים קשים אשר השלכותיהם על העתיד הינן מכריעות ובעלות נטל משמעותי. לעיתים, הדבר מתרחש עקב רשלנות בהריון וניתן לתבוע פיצויים בשל כך.

מה עשוי להיחשב בתור רשלנות רפואית בהריון?

כידוע, במהלך תקופת ההיריון ואפילו לפניה יש לבצע שורה ארוכה של בדיקות, החל מבדיקות גנטיות לשני ההורים במקרים מסוימים, ועד לבדיקות הסקר השגרתיות US שקיפות עורפית, סקירת מערכות מוקמת ומאוחרת  מעקב היקף ראש וגדילה. בנוסף, לכל אורך ההיריון ישנם מצבים העשויים להיחשב בתור סיכון, ובמקרים אלו יש לבצע בדיקות והיערכות מיוחדת. למעשה, רשלנות רפואית בהריון יכולה להתקיים בכל אחד מהשלבים של תקופה זו.

כך לדוגמא, ישנם הורים שעקב מוצאם או ההיסטוריה המשפחתית והאישית שלהם, נחשבים כמצויים בסיכון גבוה להולדת ילד הלוקה בתסמונות גנטית מסוימת. במידה שמידע זה לא נלקח על ידי המערכת המטפלת והרופאים בפרט, ובמידה שלא נשלחו ההורים לביצוע בדיקות וייעוץ גנטי ונגרמה הולדה בעוולה, הרי שהדבר בהחלט יכול להיחשב בתור רשלנות רפואית. בין היתר, התסמונות שניתן לאבחן בייעוץ והבדיקות הגנטיות כוללות תסמונת דאון, סיסטיק פיברוזיס, טיי זיקס וכיוצא בזאת.

ישנם לא מעט מצבים אשר בהם ההיריון נחשב בתור סיכון גבוה. רשלנות רפואית בהריון ולידה עשויה להתקיים כאשר הצעדים המתבקשים עקב היריון בסיכון גבוה לא ננקטו. לדוגמא, הריון בסיכון גבוה יכול להיות סוכרת הריון, גיל מבוגר יחסית של האישה, מחלות זיהומיות מסוימות מהן האם סובלת, הריון מרובה ילדים, ועוד.

גם במידה ונעשו כל הבדיקות המתבקשות, עדיין יכולה להתקיים רשלנות רפואית בהריון אם במהלכן לא זוהו בעיות, מומים וסיכונים מיוחדים לאם ולעובר. בין אם מדובר בבדיקת שקיפות עורפית, מי שפיר, סקירת מערכות או בדיקות האולטרסאונד השונות, אם פענוח הממצאים היה לקוי ואם לא ננקטו הצעדים המתבקשים בגינם, הרי שהדבר יכול לעלות בגדר רשלנות בהריון.

לא תמיד מדובר ברשלנות

ישנן עוד דוגמאות רבות של רשלנות בהריון. יחד עם זאת, ראוי לזכור כי לא כל טעות במהלך הליווי לאורך תקופת ההריון עשויה לעלות בגדר רשלנות. אין ספק כי התוצאות הינן קשות ומכאיבות, אך הרשלנות תיחשב לכזאת רק אם היא חורגת מהמצופה מההתנהלות הסבירה של אנשי מקצוע בתחום הרפואה. במידה שלא מדובר ברשלנות יש לבדוק את האפשרות לקבלת תמיכה וסיוע כספי מגופים אחרים, כגון המוסד לביטוח לאומי.

רשלנות רפואית – גם בלידה

עורך דין רשלנות בהריון עוסק לא רק במקרים שהתרחשו במהלך תקופת ההיריון, אלא גם בלידה עצמה. מדובר במקרים טראומתיים העלולים לגרום לנזקים ולהשלכות חמורות על בריאותה של האם וכמובן על בריאותו של הילוד, על מצבו ועל תפקודו לאורך שנים – אפילו בגילאים מבוגרים. לפיכך, ישנן תביעות בגין רשלנות כזו העוסקות בסכומים נכבדים ביותר, הלוקחים בחשבון שורה ארוכה של הוצאות, הפסדים, כאב וסבל לילוד ולמשפחתו למשך שנים רבות.

כאשר תפנו אל עו ד רשלנות רפואית בהריון הוא יסביר לכם שהתרשלות הצוות הרפואי במהלך הלידה עשויה להתרחש בכל אחד מהשלבים, החל מרגע ההגעה לבית החולים, דרך הלידה, השהייה במחלקת היולדות ועד השחרור הביתה. לדוגמא, במידה ומתרחשת האטה בקצב ליבו של העובר לאורך הלידה, היא נראית במוניטור ומשלב מסוים הצוות צריך להתערב, שכן היא מעיד על מצוקה. מה שנדרש מהצוות הוא ביצוע יותר בדיקות מוניטור, ואם יש האטות נוספות יש לתת לעובר חמצן, ואף להעביר את היולדת במיידי לניתוח קיסרי. התרשלות רפואית משמעה שפעולות אלו לא בוצעו בכלל או בזמן, למשל עקב חוסר זיהוי ואי הבנה של המוניטור, או מכל סיבה אחרת, דבר שהוביל לנזק לילוד או ליולדת.

רשלנות רפואית במהלך הלידה יכולה להופיע בצורות נוספות. לדוגמא, במידה וההתערבות בעת לידת מכשירים לא הייתה מספיק מקצועית או זהירה, אם לא ניתן זירוז לידה בזמן שהנסיבות הרפואיות חייבו זירוז, כאשר נבחרה שיטה לידה מוטעית, אם במהלך ניתוח קיסרי נגרם ליולדת נזק מיותר, ואם לא ניתנה תשומת לב הולמת למצבה של היולדת ולתלונותיה. כמו כן, רשלנות בלידה יכולה להיות התעלמות מסימנים כמו ירידת מים או סימנים אחרים של מצוקה, השארת השלייה ברחם או שאריות אחרות של ההיריון, ועוד.

יש לציין כי הרשלנות הרפואית יכולה להתרחש גם אחרי לידה שהסתיימה בצורה מוצלחת, דהיינו טיפול לא הולם ליולדת ולעובר במחלקת היולדות או הפגייה על ידי אחיות, מיילדות, מנתחים ורופאים. ההתרשלות עשויה להיות פעולה או אי פעולה (מחדל), שאינן עולות בקנה אחד עם חובת הזהירות והרמה המקצועית המצופה מאנשי הצוות.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ עם עורך דין רשלנות רפואית בהריון הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפונים 076-5384252 ו- 054-7654014 או במייל amit@uria-law.com

לבירורים ומידע נוסף צור קשר

דילוג לתוכן