Menu

רשלנות רפואית בבית החולים

מהי רשלנות רפואית בבית החולים ומה עושים בגינה?

למרות הרצון הטוב והמאמצים הכנים, רשלנות רפואית בבית החולים אכן מתרחשת מעת לעת במהלך בדיקות, אבחונים, ניתוחים ופרוצדורות רפואיות נוספות. במקרים אלו יש לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית, על מנת לבחון האם קיימת עילה לתביעה ואת הצעדים שיש לבצע.

מתי מתקיימת רשלנות רפואית בבית חולים

רשלנות רפואית בבית חולים עשויה להתקיים בקשת רחבה של נסיבות. כידוע, בבתי החולים בישראל ניתן שירות מקיף החל למן ההגעה למיון או למחלקה הייעודית, ועד לשחרור הביתה. בכל אחד מהשלבים של השהייה ו/או האשפוז במוסד הרפואי עלולה להתקיים רשלנות, שמשמעה היא הרופא, איש צוות רפואי או מספר אנשים שהיו אמונים על שלומו ועל הטיפול הניתן לאדם, לא פעלו באופן זהיר ומקצועי כמתחייב מאיש מקצוע סביר בתחומם.

כך לדוגמא, בבתי החולים נערכות קשת רחבה של בדיקות אשר בנוגע אליהן יכולה להתקיים רשלנות. ייתכן למשל שאדם שלפי מצבו הרפואי צריך היה להיות מופנה לבדיקה, לא הופנה אליה ולכן לא קיבל טיפול הולם. ייתכן גם שהאדם אכן הופנה לבדיקה אולם עקב התרשלות היא לא בוצעה בצורה מקצועית ונכונה, ואגב כך הובילה לממצאים שגויים או לפגיעה בגופו של האדם. כמו כן, ייתכן שהבדיקה אכן בוצעה בצורה מקצועית ובזמן, אולם הממצאים שלה פוענחו באופן שגוי או לא זכו לתשומת לב הולמת מטעם האמונים על הנושא, דבר שהוביל לחוסר קבלת טיפול הולם, לטיפול שגוי, לטיפול יתר וכן הלאה.

אכן, גם טיפולים שונים שניתנים בבית החולים עלולים לעלות בגדר רשלנות. כך לדוגמא, ייתכן שניתוח נעשה ללא זהירות מספקת והוביל לפגיעה בגופו של המנותח. ייתכן שהניתוח שבוצע ברשלנות והוביל לפגיעה, הצריך התערבויות נוספות על מנת לתקן הנזק שנגרם. ייתכן שהניתוח נעשה ברקמות או באיבר שהיו למעשה בריאים ולא אובחנו כראוי, וייתכן שהניתוח נעשה מבלי שהמנותח נתן הסכמה מדעת. כלומר, הוא לא ייודע באופן הולם אודות מהלך הניתוח, הסיכונים הכרוכים בו, החלופות לניתוח, ולא חתם על הטופס המאשר את ידיעתו והסכמתו. יש לציין כי גם חתימה על טופס הסכמה מדעת, מבלי שבאמת הוסברו הסיכונים וחלופות, עשויה לעלות בגדר רשלנות רפואית.

 

מה עושים במקרה של חשד לרשלנות

יש עוד דוגמאות רבות למקרים של רשלנות רפואית בבית החולים, אולם חשוב לזכור כי לא כל טעות של רופא או צוות רפואי אכן עשויה להיחשב בתור רשלנות. על כן, הדבר בראשון שיש לעשות הוא לפנות אל עורך דין בעל ניסיון רב, אשר יקשיב לסיפור שלכם ויבין האם קיימת עילה לתביעה. במידה שכן, עורך הדין ינחה אתכם ויסייע לכם בצעדים המתבקשים כעת, החל באיסוף החומר הרפואי מהמוסד הרפואי, דרך קבלת חוות דעת רפואית, איסוף מסמכים נוספים הקשורים לטיפולים ולמצבכם הרפואי, ועד להתוויית לפנייה אל בית המשפט בתביעה.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישה עם עו”ד רשלנות רפואית, הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפונים 076-5384252 ו- 054-7654014 או במייל amit@uria-law.com.

לבירורים ומידע נוסף צור קשר

דילוג לתוכן