Menu

רשלנות רפואית בהריון ולידה

מתי לפנות אל עו”ד רשלנות רפואית בלידה

עו”ד רשלנות רפואית בלידה הוא בעל מקצוע המחזיק בניסיון רב בתחום הרשלנות הרפואית בכלל, ובטיפול במקרים של רשלנות בלידה בפרט. אל עורך הדין יש לפנות מהר ככל האפשר לאחר שנגרם נזק כלשהו לילוד או לאם במהלך הלידה, על מנת לברר את האפשרות להגשת תביעה כנגד הצוות והמוסד הרפואי.

מה יכול להיחשב בתור רשלנות רפואית בלידה

ככלל, רשלנות רפואית בלידה עשויה להתקיים בכל שלב החל למן קבלתה של האישה בבית החולים ועד לשחרורה הביתה עם תינוקה. יחד עם זאת, בדרך כלל הרשלנות מתקיימת סביב הלידה עצמה, אשר צריכה להיות מנוטרת כל הזמן ומלווה באנשי המחלקה, אפילו אם מדובר ב- “לידה טבעית” כפי שמציעים כיום חלק מבתי החולים.

 

כך למשל, כאשר מדברים על רשלנות בלידה, האטות בדופק העוברי מהוות סימן אפשרי למצוקה עוברית כלומר לסבל וקשיי חימצון שחווה העובר בשל לחץ המופעל על חבל הטבור. מדובר בהאטה בקצב הלב של העובר אשר נראית במוניטור ומשלב מסוים ומצריכה תשומת לב ולעיתים התערבות של הצוות המלווה את היולדת. אכן, מרגע שאובחנו האטות מוקדמות יש צורך בבדיקה מוגברת של המוניטור, ויש לבצע פעולות שונות לשיפור מצבו החימצוני של העובר. יחד עם זאת, אם מופיעות האטות עמוקות הנמשכות מספר דקות הדבר מצביע על מצב פתולוגי ומצוקה עוברית לסיים את הלידה  בדחיפות לניתוח קיסרי. במידה שהפעולות המתבקשות עקב האטות לא בוצעו, ונגרם נזק לעובר או ליולדת, הדבר בהחלט עשוי לעלות בגדר התרשלות.

 

מלבד זאת, רשלנות רפואית בלידה עשויה להתקיים בנסיבות רבות נוספות. כך למשל, היא יכולה להתקיים כאשר בוצעה התערבות בלתי מקצועית או זהירה בלידת מכשירים, כאשר הצוות נמנע מלתת זירוז לידה כאשר הדבר היה מתבקש ואף מתחייב, כאשר הטכניקה שנבחרה הייתה שגויה, כאשר הצוות הרפואי לא השגיח על מצבה של היולדת ותלונותיה, בגרימת נזק במהלך הניתוח הקיסרי עצמו, בהתעלמות או פענוח שגוי של נתוני מוניטור כגון ההאטות שבהן דובר לעיל, ועוד. יש לציין כי גם אם הלידה עברה בהצלחה, ולאחר מכן האם או העובר לא קיבלו טיפול ראוי במחלקת היולדות ו/או בפגיה, הדבר עשוי לעמוד בגדר התרשלות.

 

פנייה אל עורך דין

כאמור, במקרה שנגרם לתינוק או ליולדת ויש חשד להתקיימות רשלנות רפואית, מוטב לפנות בהקדם האפשרי אל עורך דין המתמחה בתחום. לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישה עם עו”ד רשלנות רפואית, הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפונים 076-5384252 ו- 054-7654014 או במייל: amit@uria-law.com .

 

לבירורים ומידע נוסף צור קשר

דילוג לתוכן