Menu

רשלנות רפואית בגין שיתוק מוחין

תביעת רשלנות רפואית בגין שיתוק מוחין בלידה

תביעות רשלנות רפואית מהוות חלק נכבד מפעילותו של משרד עורכי הדין עמית אוריה. לאורך השנים ייצגנו במסירות ובהצלחה אנשים רבים שנפגעו כתוצאה מטיפול רפואי רשלני. על תביעות אלו נמנות גם תביעות בגין רשלנויות  שגרמו לשיתוק מוחין בלידה, מצב המעמיד את ההורים וכמובן את הילד מול אתגרים יוצאי דופן. מדובר בתביעות בסכומי פיצויים גבוהים ביותר, עקב הפגיעה הקשה שתשפיע על מכלול מישורי החיים ותלווה את הילד ומשפחתו לתמיד. יחד עם זאת, על מנת להצליח בתביעות אלו ולהשיג את מרב הפיצויים, יש להסתייע במשרד עורכי דין בעל בקיאות מעמיקה.

כמה מילים על שיתוק מוחין

שיתוק מוחין הינו הפרעה שגורמת ללקויות תנועה ומלווה את האדם לכל אורך חייו. מדובר למעשה בקבוצה של ליקויים שיכולים להיגרם בנסיבות שונות אחרי הלידה, במהלכה, או לפני כן בתקופת ההיריון. את ההפרעה נהוג לסווג למספר קטגוריות בהתאם לחומרת מוגבלותו של האדם, קשיי התנועה והאזור הגופני הפגוע. התסמינים כוללים בין היתר פגיעות בדיבור, באכילה, בשמיעה ובראיה, ולעיתים מופיעות גם לקויות שכליות, בעיות בנשימה, לקויות למידה, עקמת, בעיות הורמונאליות ופרכוסים. כאמור, עשויות להיות סיבות שונות לשיתוק מוחין, כגון זיהומים, היעדר של מעבר חמצן אל המוח, מומים התפתחותיים, חשיפה לרעלים, לידה מוקדמת וחבלות שונות. לעיתים הגורם העומד מאחורי נסיבות אלו הוא התרשלות מטעם הצוות הרפואי בבית החולים.

תביעות מורכבות ורגישות

באופן כללי, תביעות רשלנות רפואית נחשבות למורכבות במיוחד, שכן על התביעה להוכיח שהתרחשה רשלנות מצד הגורם המטפל, את נזקיה, ולהראות את הקשר בין הנזק וההתרשלות. ההגנה מצידה שואפת להראות בדיוק את ההיפך, כלומר להקטין את הנזקים, להראות שלמעשה לא היה קשר בינם ובין התנהלות הצוות הרפואי, ויתרה מכך – שההתנהלות כלל אינה עומדת בגדר התרשלות. לשם כך, שני הצדדים נעזרים בתיקים הרפואיים הרלוונטיים ובחוות דעת של מומחים, ועל עורך הדין להפגין בקיאות גדולה בדינים, פסיקות, תקדימים, חומר רפואי ואפשרויות החקירה הנגדית של מומחי ההגנה. דברים אלו נכונים גם לגבי תביעה בגין שיתוק מוחין, אשר לגביה קיימים פרוטוקולים מחמירים שקובעים את תנאי הסף לקבלתה ואשר מתעדכנים מעת לעת. לכן, בראש ובראשונה יש לפנות אל משרדנו על מנת שנוכל להעריך את סיכוייכם, לאמוד את הפיצויים שיגיעו לכם, ולהסביר על האפשרויות הפתוחות בפניכם.

למידע נוסף וקביעת פגישה, פנו אל משרדנו בטלפון 054-7654014 או במייל.

לבירורים ומידע נוסף צור קשר

דילוג לתוכן